Canva Hakkında

Canva Hakkında

Canva, kullanıcıların sosyal medya grafikleri, sunumları, posterleri ve diğer görsel içerikleri oluşturmasına olanak tanıyan bir grafik tasarım platformudur. Web'de ve mobilde kullanılabilir ve milyonlarca resim, yazı tipi, şablon ve illüstrasyonu entegre eder. Kullanıcılar, birçok profesyonel tasarlanmış şablon arasından seçim yapabilir, tasarımları düzenleyebilir ve sürükle ve bırak arayüzü ile kendi fotoğraflarını yükleyebilir. Platformun kullanımı ücretsizdir ve Canva Pro ve Canva for Enterprise gibi ücretli abonelikler ek işlevsellik sunar. Kullanıcılar ayrıca yazdırılacak ve gönderilecek fiziksel ürünler için ödeme yapabilir. 2019 itibarıyla, Canva en son 3.2 milyar dolarlık bir değerleme gerçekleştirdi ve 190 ülkede 20 milyondan fazla kullanıcısı var.

Şirket; 1 Ocak 2012’de Melanie Perkins, Cliff Obrecht ve Cameron Adams tarafından Avustralya’nın Sidney kentinde kuruldu. Canva’nın ilk yılında 750.000’den fazla kullanıcısı vardı. Sosyal medya ve teknoloji uzmanı Guy Kawasaki, şirkete Nisan 2014’te evangelist olarak katıldı. 2015 yılında işletmelere pazarlama malzemeleri üretmek için bir araç sağlayan Canva for Work piyasaya sürüldü.

2016-17 mali yılında, gelirler 6,8 milyon ABD dolarından 23,5 milyon ABD dolarına, 3,3 milyon ABD doları zararla yükseldi. 2017 yılında şirket kârlılığa ulaştı ve 294.000 ödeme yapan müşteriye sahip oldu.

Ocak 2018’de Perkins, şirketin Sequoia Capital, Blackbird Ventures ve Felicis Ventures’tan 40 milyon dolar topladığını ve 1 milyar dolar değerinde olduğunu açıkladı.

Mayıs 2019’da Canva, yaklaşık 139 milyon kullanıcı verisinin saldırıya uğradığı bir güvenlik ihlali yaşadı. Görünen veriler gerçek isimleri, kullanıcı adlarını, adresleri ve coğrafi bilgileriydi.

Canva, uygulamalarını gündelik kullanıcılar için anlaşılır hale getirirken, marka sadelik misyonuna uymak amacıyla, İngilizce ve ortak dilde yazılmış anlaşılır bir gizlilik politikasını yayınladığı için Ocak 2020’de övgü aldı.